< - Hjälpcenter

Kom igång

  1. Sök efter Symbla i App Store och ladda ner appen.

  2. Klicka på Logga in och sedan på Skapa konto och starta en gratis provperiod.

  3. Välj ett abonnemang som passar dina behov. Alla nya användare får använda appen gratis i en månad utan att förbinda sig till att fortsätta.

  4. Skapa ett konto för Symbla som du använder för att logga in i appen (och här på symbla.se). Du kan även skapa kontot här på symbla.se och sedan logga in i appen.

  5. Inom eller efter din provperiod, där du har tillgång till alla funktioner i appen, kan du välja att köpa Symbla för att kunna fortsätta. Se nedan.

Köpa symbla

  1. Är du privatperson köper du Symbla genom att gå till inställningarna när du är inloggad i appen. Välj App Store och starta en månadsvis prenumeration.

  2. Är ni en verksamhet med organisationsnummer kan ni köpa Symbla via faktura. Logga in på symbla.se med samma inloggningsuppgifter som i appen och välj Beställ via faktura. Du kan i dagsläget beställa 1 år i taget.

Logga in

  • Du kan bara vara inloggad i en iPad i taget med dina kontouppgifter. Loggar du in på en ny iPad så loggas du ut från den tidigare.

  • I abonnemanget Start loggar du in med dina kontouppgifter och gör allt från samma inloggning och på samma iPad. Du kan både hantera profiler, hitta, skapa och tilldela övningar och komma åt profilernas sidor för att spela övningar.

  • I abonnemangen Grupp och Klass kan du när du loggat in med dina kontouppgifter; hantera profiler, hitta, skapa, provspela och tilldela övningar. När profiler ska spela övningar loggar dom in med QR-kod på egna iPads. Guide för profilers inloggning finns här.

Logga in i appen med kontouppgifter
  1. När appen startar utan att någon är inloggad kommer du till inloggningsrutan.

  2. Klicka på fliken Logga in.

  3. Fyll i den E-post och Lösenord som du angav när du skapade ditt konto i appen eller här på symbla.se och klicka på .

Glömt lösenord

Gå till Glömt lösenord om du behöver återställa ditt lösenord. En länk skickas då till din e-postadress. Klicka på den eller klistra in den i din webbläsare och välj sedan ett nytt lösenord.

Logga ut

Gå till inställningar från hemskärmen och klicka på i övre högra hörnet.

Avsluta abonnemang

Abonnemang via App Store

Om du har startat ditt abonnemang på Symbla via App Store hanterar och avslutar du ditt abonnemang där:

  1. Gå till App Store, t.ex. på din iPad

  2. Klicka på dina initialer i övre högra hörnet

  3. Klicka på Abonnemang (finns bara om du har några abonnemang)

  4. Klicka på Symbla

  5. Avsluta eller hantera ditt abonnemang på Symbla

Abonnemang via fakturabetalning

När din betalda period via faktura går ut ligger ditt konto kvar om du vill starta en ny betald period. Gör du ingenting sker ingen ny betalning och ingen ny faktura skickas förrän du aktivt beställer en ny.

Logga in här på symbla.se med samma inloggningsuppgifter som i appen och välj Beställ via faktura om du vill fortsätta med appen ett år till.

Molnsynkronisering

Abonnemanget Start

För abonnemanget Start kan du själv välja om du vill ha molnsynkronisering på eller av om du går till inställningar från hemskärmen (i redigeringsläge) när du är inloggad i appen. När molnsynkroniseringen är avstängd sparas dina övningar/paket endast på den iPad du skapar dem på och följer inte med om du loggar in på en annan iPad.

Abonnemangen Grupp och Klass

Med molnsynkroniseringen som finns i abonnemangen Grupp och Klass kommer dina övningar, paket, tilldelningar och profiler att visas likadant på vilken iPad du än loggar in i Symbla på. För dessa abonnemang är molnsynkronisering alltid aktiv och kan inte stängas av.

Hantera dina uppgifter

I appen

I Symbla appen kan du byta ditt lösenord och se information om ditt abonnemang under inställningar som du hittar från hemskärmen (i redigeringsläge om du har abonnemanget Start) när du är inloggad i appen.

På symbla.se

Du hanterar ditt konto och abonnemang genom att Logga in här på symbla.se med samma inloggningsuppgifter som du använder i appen.

Som inloggad kan du:

  • Se information om ditt abonnemang; abonnemangstyp, status, giltigt till, mm.

  • Förlänga ditt abonnemang via faktura, om du har ett organisationsnummer.

  • Ändra din e-postadress (användarnamn)

  • Byta ditt lösenord

  • Radera ditt konto

  • Skicka feedback

På App Store

Om du har startat ditt abonnemang på Symbla via App Store hanterar du ditt abonnemang där, t.ex. om du vill avsluta ditt abonnemang.

  1. Gå till App Store, t.ex. på din iPad

  2. Klicka på dina initialer i övre högra hörnet

  3. Klicka på Abonnemang (finns bara om du har några abonnemang)

  4. Klicka på Symbla

  5. Hantera ditt abonnemang på Symbla

-> Fortsätt med nästa guide: